Dla podróżnych

  1. MDA
  2. /
  3. Dla podróżnych
  4. /
  5. Dworzec | w Nowym Sączu

Lokalizacja

Dworzec Autobusowy MDA w Nowym Sączu zlokalizowany jest przy placu gen. Henryka Dąbrowskiego 2, około 15 min pieszo do Rynku.

Kasy

W budynku głównym dworca do dyspozycji Pasażerów czynne są 2 punkty kasowe.

Kasy oferują sprzedaż biletów na połączenia krajowe oraz międzynarodowe odprawiane z dworców autobusowych zarówno w Nowym Sączu, jak i Krakowie.

Kupując bilet w kasie Pasażerowie posiadają gwarancję miejsca w autobusie.

Bilety sprzedawane są nie później niż na 15 min. przed odjazdem autobusu.

Kasy czynne są siedem dni w tygodniu w godzinach:

  • poniedziałek-piątek
    06:00 – 18:45
  • sobota
    07:00 – 16:45
  • niedziela
    09:00 – 18:45

Na wybrane kursy istnieje możliwość dokonania zakupu biletu na 30 dni przed planowaną podróżą.

Na wybrane kursy prowadzona jest sprzedaż biletów miesięcznych.

Informacja pasażerska

W celu uzyskania informacji na temat działalności dworcowej podróżni mogą skorzystać z:

  • informacji udzielanych w okienkach kasowych
    zlokalizowanych w budynku dworca, w godzinach pracy kas:

    poniedziałek – piątek 06:00 – 18:45
    sobota 07:00 – 16:45
    niedziela 09:00 – 18:45

  • infolinii pasażerskiej pod numerem 577 575 714

Infolinia ma na celu pomóc Pasażerom w sprawnym zaplanowaniu podróży z dworców autobusowych MDA w Krakowie oraz Nowym Sączu. Dzwoniący otrzymają pełne informacje na temat aktualnych rozkładów jazdy, godzin i stanowisk odpraw autobusów. Infolinia nie udziela informacji w sprawie umów zawartych z przewoźnikami oraz w sprawie żadnych innych zawartych umów. MDA nie jest przewoźnikiem

Infolinia czynna jest siedem dni w tygodniu w godzinach:

poniedziałek – piątek 06:00 – 19:00
sobota 07:00 – 17:00
niedziela, święta 09:00 – 19:00

Opłata za każdą rozpoczętą minutę połączenia wynosi 2,58 zł brutto.
Infolinia dla dzwoniących z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych.

Rozkład jazdy

Aktualny rozkład jazdy wyświetlany jest na 2 ekranach w poczekalni dworca.

Komunikaty o godzinach oraz stanowiskach odpraw autobusów nadawane są również na bieżąco przez dyżurnych ruchu, w godzinach pracy dworca:

poniedziałek – piątek 06:00 – 22:00
sobota 07:00 – 17:00
niedziela, święta 09:00 – 19:00

Podróżni mogą skorzystać z wyszukiwarki połączeń online, dostępnej pod adresem www.pks.pl. Wyszukiwarka pomoże szczegółowo zaplanować podróż dzięki podanemu czasowi oraz trasie przejazdu, jak również cenie i dostępności biletów będących w danej chwili w sprzedaży w kasach MDA. PKS.pl to również platforma sprzedaży online, umożliwiająca szybki i sprawny zakup biletów na wybrane połączenia.

Bezpieczeństwo

W celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom korzystającym z usług dworca na terenie obiektu działa całodobowy monitoring. Dodatkowo bezpieczeństwa Pasażerów pilnują służby ochrony dworca.

W budynku dworca znajduje się defibrylator AED – urządzenie do udzielania pierwszej pomocy.

Na terenie dworca zainstalowane są ogólnodostępne dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk.

Stanowiska odjazdowe

Dworzec autobusowy MDA w Nowym Sączu posiada 15 stanowisk.

  • 13 stanowisk odjazdowych
    (płyta dworca, stanowiska 1-13)
  • 2 stanowiska przyjazdowe
    (od strony ul. Staszica)

Na płycie dworca znajdują się również 3 stanowiska odstawne dla autobusów (stanowiska 14,15,16).

Udogodnienia

POCZEKALNIA

Podróżni oczekujący na odjazd autobusu mogą skorzystać z poczekalni znajdującej się w budynku głównym, dostępnej siedem dni w tygodniu w godzinach pracy dworca:

poniedziałek – piątek 06:00 – 22:00
sobota 07:00 – 17:00
niedziela, święta 09:00 – 19:00

PUNKTY USŁUGOWE

Na terenie dworca znajdują się punkty usługowe, w tym m.in.: kiosk ruchu, automat vendingowy z gorącymi napojami.

BANKOMATY

Najbliższe bankomaty znajdują się przy ul. Staszica oraz przy al. Wolności.

OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE

Wejście do budynku umożliwia dogodny podjazd od strony płyty dworca. Swoją pomoc w poruszaniu się po obiekcie oferują również służby dworca.

W celu skorzystania z asysty pracowników, w tym z możliwości udostępnienia wózka, należy zadzwonić pod numer tel.: 18 443 81

Reklamacje i skargi

W celu złożenia reklamacji lub skargi prosimy o wypełnienie właściwego formularza
online: https://reklamacje.mda.malopolska.pl

Wypełnienie i złożenie reklamacji lub w skargi w wersji papierowej możliwe jest
wyłącznie na terenie naszych dworców:

  • w Krakowie w punkcie informacyjnym,
  • w Nowym Sączu w kasie.

Termin na złożenie reklamacji/skargi wynosi 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności
będących podstawą reklamacji/skargi.

Odpowiedzi udziela się w terminie 30 dni od dnia wpływu do MDA poprawnie złożonej i kompletnej reklamacji/skargi.

Warunkiem koniecznym do merytorycznego rozpatrzenia wniosku jest:

  • wypełnienia wszystkich danych zawartych w formularzu
  • korzystając z opcji online (dołączenie skanu biletu)
  • papierowej (dołączenie oryginału biletu do wypełnionego formularza)

Regulaminy

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Czytaj więcej